For The Love Of Fashion (Z lásky k móde)

For The Love Of Fashion (Z lásky k móde)

891
0
ZDIEĽAŤ

To nie je názov novej „bondovky“, ale dokumentárneho filmu. Spôsob výroby oblečenia má totiž veľký dopad na naše životné prostredie. Priznajme si však, kto z nás o tomto fenoméne premýšľa, keď si kupuje nohavice?

„Celosvetovo sa približne polovica šiat vyrába z bavlny, ale jej konvenčný spôsob pestovania nenapraviteľne poškodzuje našu planétu,“ prehlásila Alexandra Cousteau, uznávaná odborníčka na problematiku využívania vodných zdrojov a vnučka známeho oceanológa Jeana Jaquesa Cousteaua, na premietaní dokumentárneho filmu „Z lásky k móde“ v Berlíne.  „ Radi podporíme tento dokument, ktorý otvára možnosti trvalo udržateľného rozvoja pestovania bavlny. V konečnom dôsledku by sme radi upozornili módne značky aj zákazníkov, že tento spôsob pestovania prináša zjavné výhody pre ľudstvo i planétu,“ dopĺňa ju Jeffrey Hogue, riaditeľ maloobchodnej módnej značky C&A pre udržateľnosť.

MADHYA PRADESH, INDIA - Alexandra Cousteau at cotton harvest.

(photo credit: National Geographic Channels/Mirella Pappalardo)
Alexandra Cousteau pri zbere úrody bavlny v indickom Madhya Pradesh

Alexandra v hodinovom dokumente sprevádza divákov po Indii, Spojených štátoch a Nemecku a objasňuje, ako je posun k udržateľnému pestovaniu bavlníkov (Gossypium sp.) zásadný. Táto technická plodina sa pestuje iba na 2,4% ornej pôdy, napriek tomu má na svedomí až 24% celosvetovej spotreby insekticídov a až 11% spotreby pesticídov. Organicky pestovaná bavlna naproti tomu prináša značné ekologické a nemenej zanedbateľné ekonomické výhody. Bohužiaľ, takto pestovaná bavlna tvorí len menej ako 1% celkovej ročnej úrody.

Chetna-16Cousteau sa vo filme vyberie na bavlníkové plantáže v indickom Madjapredéši, aby sa v praxi zoznámila s produkciou bavlny a spoznala miestnych pestovateľov, ktorých životy sa vďaka prechodu z konvenčného spôsobu výroby na ekologický výrazne zlepšili. Vedľa pracovníkov mimovládnych neziskoviek z rôznych krajín sa však stretne aj s lídrami textilného priemyslu z Nemecka či USA. A ako hovorí Hogue: „Európsky zákazníci potrebujú pochopiť, že prostredníctvom svojej voľby podporujú v krajinách pestujúcich bavlnu (a aj iné plodiny) udržateľný rozvoj“.
Zdroje:

http://www.national-geographic.cz

 

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ